Podejrzany o wyłudzenia 23-letni mężczyzna wpadł w ręce pruszkowskich policjantów
Pruszkowscy stróże prawa wykryli młodego mężczyznę, który, jak wynika z ich śledztwa, udawał pracownika sektora bankowego i za pomocą telefonicznej komunikacji podstępnie zdobywał dostęp do kont innych osób. Zdaniem śledczych, 23-latek stosował tę strategię na klientach wielu banków, twierdząc, że ich zgromadzone fundusze są narażone na ryzyko i konieczne jest ich zabezpieczenie.
Patrolowiec do spraw przestępstw gospodarczych i korupcyjnych w Pruszkowie prowadzili dochodzenie w sprawie oszustw typu „na pracownika banku”. Wyniki ich badań wskazywały na to, że podejrzany 23-letni mężczyzna kontaktował się telefonicznie z ofiarami, podając się za specjalistę z banku i przekonując ich, że zgromadzone przez nich środki są zagrożone.
Według informacji przekazanych przez aspiranta sztabowego Monikę Orlik z Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie, ofiary, dążąc do obrony swoich oszczędności i będąc przekonane, że chronią swoje fundusze, realizowały wszystkie instrukcje podane przez oszusta. Wykorzystując zdobyte dane do kont osób, które nie przebywały w Polsce, mężczyzna przeprowadzał transakcje z ich kont. Jak zauważyła Orlik, te okoliczności jeszcze bardziej utrudniały wykrycie sprawcy. Policjanci dokładnie przeanalizowali wszelkie „ślady”, które mógł pozostawić oszust.