34-letni oszust korzystający z usługi BLIK zatrzymany przez pruszkowską policję
Apel Policji dotyczący ostrożności przy korzystaniu z usługi BLIK zdaje się nie docierać do wszystkich. Przykładem tego jest ostatnie oszustwo, do którego doszło w Pruszkowie. Tamtejsza Komenda Powiatowa Policji zatrzymała sprawcę skomplikowanego oszustwa finansowego, w którym wykorzystana została wspomniana usługa BLIK. Oszust, mający 34 lata, udawał bankowego pracownika, co pozwoliło mu wyłudzić sumę przekraczającą 25 tysięcy złotych.
Funkcjonariusze specjalizujący się w walce z przestępstwami gospodarczymi z pruszkowskiej komendy, stali przed zadaniem zatrzymania osoby, która manipulując swoją tożsamością, wykorzystywała usługę BLIK do nielegalnych celów. Sprawca, będący 34-latkiem, podawał się za bankowego pracownika i wprowadzał swoje ofiary w błąd. Informował je o rzekomym zagrożeniu dla zgromadzonych na ich koncie środków i namawiał do „zabezpieczenia” pieniędzy poprzez przelanie ich na inne konto za pomocą kodu BLIK. Jego przekonujący sposób mówienia oraz skuteczne naśladowanie bankowego pracownika sprawiły, że jedna z ofiar straciła ponad 25 tysięcy złotych.
Po serii intensywnych działań śledczych, policjanci z pruszkowskiej komendy zdołali zlokalizować i zatrzymać sprawcę. Teraz grozi mu kara do ośmiu lat pozbawienia wolności. Sprawę bada obecnie Prokuratura Rejonowa w Pruszkowie.